http://onlinereporter.webnode.com/news/direktna-pljacka%3a-%C4%91ilasova-firma-%22direct-media%22-pljackala-budzet-uz-pomo%C4%87-funkcionera-ds-a/
BEOGRAD - Nezgodno.
Aleksandar Vučić, prvi potpredsednik Vlade, kazao je da policija radi na predmetu o pritisku na medije, a u vezi sa čim je Savet za borbu protiv korupcije sastavio vrlo detaljan izveštaj i dostavio ga vladi 2011. godine.
Pritisak političara
Vučić je naveo da je to jedini predmet koji nije dostavljen tužilaštvu i u kojem nije završen predistražni postupak.
- Savet je sastavio vrlo detaljan i temeljan izveštaj, na osnovu kojeg je policija krenula u prikupljanje informacija i javnost će biti obaveštena kad se to završi. To je jedina stvar koja nije do kraja okončana - rekao je Vučić.
U izveštaju Saveta, koji je pisan u vreme vladavine Demokratske stranke, navodi se da se na medije u Srbiji "vrši snažan politički pritisak i da su tri glavna problema netransparentnost medijskog vlasništva, ekonomski uticaj državnih institucija na rad medija kroz različite vrste budžetskih davanja i problem RTS, koji umesto uloge javnog servisa ima ulogu servisa političkih stranaka".
Savet je utvrdio da među 30 najznačajnijih medija u Srbiji za čak 18 pravi vlasnici nisu poznati javnosti, a kao primer su navedeni propali dnevni listovi Pres i Večernje novosti, čiji su formalni vlasnici ofšor kompanije, što ima za cilj da se pravi vlasnici sakriju. Tako bi istraga samo ovog segmenta slučaja „Pritisak na medije“ donela probleme Miroslavu Miškoviću, Draganu Đilasu i Milanu Beku, za koje se ispostavilo da su pravi vlasnici ova dva medija, čime su prekršili Zakon o radiodifuziji.
Kontrola novcem
- Policija istražuje sve što je navedeno u izveštaju Saveta, uključujući i podatke o tome kako su pojedine stranke preko marketinških agencija praktično kontrolisale medije. I tu će se Đilas naći u problemu - objašnjava izvor Kurira i podseća da je Savet podneo pregršt dokaza o uticaju Đilasove „Dajrekt medije“ na srpske novine i televizije.
- Agencije otkupljuju od medija reklamni prostor, koji potom prodaju klijentima po daleko višim cenama. Zbog loših finansijskih uslova, mediji Agencijama prodaju reklamni prostor po daleko nižim cenama, a neretko se dešava i da agencije medijima uplate samo deo iznosa avansno, a da plaćanje ostatka koriste za pritisak na medije - prestaju da plaćaju ukoliko medij počne da se bavi nekom temom koja nije u njihovom interesu. Značajno mesto na tržištu reklama imaju agencije koje su u vlasništvu bliskih saradnika tadašnjeg predsednik Borisa Tadića - piše u izveštaju Saveta za borbu protiv korupcije.
Aleksandar Vučić, prvi potpredsednik Vlade, kazao je da policija radi na predmetu o pritisku na medije, a u vezi sa čim je Savet za borbu protiv korupcije sastavio vrlo detaljan izveštaj i dostavio ga vladi 2011. godine.
Pritisak političara
Vučić je naveo da je to jedini predmet koji nije dostavljen tužilaštvu i u kojem nije završen predistražni postupak.
- Savet je sastavio vrlo detaljan i temeljan izveštaj, na osnovu kojeg je policija krenula u prikupljanje informacija i javnost će biti obaveštena kad se to završi. To je jedina stvar koja nije do kraja okončana - rekao je Vučić.
U izveštaju Saveta, koji je pisan u vreme vladavine Demokratske stranke, navodi se da se na medije u Srbiji "vrši snažan politički pritisak i da su tri glavna problema netransparentnost medijskog vlasništva, ekonomski uticaj državnih institucija na rad medija kroz različite vrste budžetskih davanja i problem RTS, koji umesto uloge javnog servisa ima ulogu servisa političkih stranaka".
Savet je utvrdio da među 30 najznačajnijih medija u Srbiji za čak 18 pravi vlasnici nisu poznati javnosti, a kao primer su navedeni propali dnevni listovi Pres i Večernje novosti, čiji su formalni vlasnici ofšor kompanije, što ima za cilj da se pravi vlasnici sakriju. Tako bi istraga samo ovog segmenta slučaja „Pritisak na medije“ donela probleme Miroslavu Miškoviću, Draganu Đilasu i Milanu Beku, za koje se ispostavilo da su pravi vlasnici ova dva medija, čime su prekršili Zakon o radiodifuziji.
Kontrola novcem
- Policija istražuje sve što je navedeno u izveštaju Saveta, uključujući i podatke o tome kako su pojedine stranke preko marketinških agencija praktično kontrolisale medije. I tu će se Đilas naći u problemu - objašnjava izvor Kurira i podseća da je Savet podneo pregršt dokaza o uticaju Đilasove „Dajrekt medije“ na srpske novine i televizije.
- Agencije otkupljuju od medija reklamni prostor, koji potom prodaju klijentima po daleko višim cenama. Zbog loših finansijskih uslova, mediji Agencijama prodaju reklamni prostor po daleko nižim cenama, a neretko se dešava i da agencije medijima uplate samo deo iznosa avansno, a da plaćanje ostatka koriste za pritisak na medije - prestaju da plaćaju ukoliko medij počne da se bavi nekom temom koja nije u njihovom interesu. Značajno mesto na tržištu reklama imaju agencije koje su u vlasništvu bliskih saradnika tadašnjeg predsednik Borisa Tadića - piše u izveštaju Saveta za borbu protiv korupcije.
Narodne pare poklanjali medijima
U PROBLEMU DULIĆ, CVETKOVIĆ I DRAGIN
Za policijsku istragu zanimljiv je deo izveštaja u kojem se govori kako je novac iz budžeta korišćen za kontrolu medija, a istraga bi mogla da dovede do zloglasnog Olivera Dulića, bivšeg premijera Vladislava Cvetkovića, bivšeg direktora Agencije za privatizaciju, kao i ozloglašenog Saše Dragina.
- Institucije izdvajaju velika sredstva za oglašavanje, čime se ostvaruje lična i partijska promocija. Najveća finansijska sredstva izdvajali su Ministarstvo životne sredine, Agencija za privatizaciju, Ministarstvo ekonomije i regionalnog razvoja, Ministarstvo zdravlja i Ministarstvo poljoprivrede a novac je završavao u džepovima istaknutih članova Demokratske stranke - piše u izveštaju Saveta.
U PROBLEMU DULIĆ, CVETKOVIĆ I DRAGIN
Za policijsku istragu zanimljiv je deo izveštaja u kojem se govori kako je novac iz budžeta korišćen za kontrolu medija, a istraga bi mogla da dovede do zloglasnog Olivera Dulića, bivšeg premijera Vladislava Cvetkovića, bivšeg direktora Agencije za privatizaciju, kao i ozloglašenog Saše Dragina.
- Institucije izdvajaju velika sredstva za oglašavanje, čime se ostvaruje lična i partijska promocija. Najveća finansijska sredstva izdvajali su Ministarstvo životne sredine, Agencija za privatizaciju, Ministarstvo ekonomije i regionalnog razvoja, Ministarstvo zdravlja i Ministarstvo poljoprivrede a novac je završavao u džepovima istaknutih članova Demokratske stranke - piše u izveštaju Saveta.
KORISNI LINKOVI:
FB PROFIL: MILE ILIĆ
_________________________________________________________________
Пратите званична саопштења са званичне странице Српске напредне странке
https://www.sns.org.rs/
https://www.sns.org.rs/
Пратите званична саопштења Српске напредне странке ОО СНС ЧУКАРИЦА
Пратите званична саопштења са званичне странице Градског одбора Српске напредне странке
Пратите званична саопштења са ФБ странице АЛЕКСАНДАР ВУЧИЋ
Пратите званична саопштења са званичне странице www.youtube.com" Српске напредне странке
Нема коментара:
Постави коментар